Czy wiesz że

  • Dieta na bazie sokówDieta na bazie soków
    Jest to dieta idealna na czas wiosenny. Można sobie na nią pozwolić raz w tygodniu. Dzięki temu, że dieta będzie stosowana jedynie przez jeden dzień, nie będzie żadnych problemów z …
  • Dom piętrowyDom piętrowy
    Jest to na pewno świetne rozwiązanie dla dużej rodziny. Ma się dzięki temu odpowiednią przestrzeń do zagospodarowania. Każdy może tam znaleźć odpowiednie miejsce dla siebie. Będzie miał swój własny pokój, …

Strony

Zdrowa woda

Każdy z nas wie o tym, że człowiek składa się ok. w 70% z wody. Jednak taka wiedza niekoniecznie idzie w parze ze świadomością, co oznacza stan odwodnienia w naszym organizmie. Pierwszym symptomem, że chce nam się pić, jest uczucie suchości w ustach. Oznacza to, iż osiągnęliśmy już bardzo niski poziom stężenia życiodajnego płynu. Zaczyna zachodzić proces zwolnienia metabolizmu w organizmie. W celu utrzymania właściwego ciśnienia krwi nasz mózg automatycznie przestawia nas na tryb oszczędny. Zatrzymane zostają np. procesy wydalania, co znacząco podnosi ilość niebezpiecznych toksyn w naszym organizmie. Ubytek 2% wody przekłada się na zmniejszenie wydolności nawet o 20%. Wiedzą o tym doskonale sportowcy, którzy starają się stale uzupełniać jej niedobory. Ważne jest, aby zaczynając ćwiczenia lub dietę pamiętać o zwiększeniu spożywania wody. Standardowa dawka dzienna powinna wynosić ok. 4 l dla dorosłego człowieka. Jednak kiedy na dworze robi się ciepło, powinniśmy zwiększać tę dawkę. Najlepiej pić oczywiście wodę butelkowaną – źródlaną lub mineralną. Pierwsza jest neutralna dla naszego organizmu, druga dodatkowo uzupełnia brakujące minerały. Warto zawsze mieć przy sobie nawet małą butelkę, żeby móc uzupełnić braki.

Comments are closed.