Czy wiesz że

  • Metody wykrywania rakaMetody wykrywania raka
    Medycyna jest naprawdę wysokiej jakości dziedziną, zezwalającą nam na osiągnięcie licznych sukcesów, jak i dziedziną, w której wiele się może zdarzyć. Są osoby, znające się dość dokładnie na medycynie, jak …
  • Unikaj węglowodanów na diecieUnikaj węglowodanów na diecie
    Węglowodany są jednym z tych elementów, których każda osoba odchudzająca się powinna w szczególności unikać. Warto dodatkowo wiedzieć, że są dwa rodzaje węglowodanów. Jedne są cukrami prostymi i powodują, że …

Strony

Odpowiednie żywienie dbałością o zdrowie

Dbając o własne zdrowie istotne jest odpowiednie żywienie. Popularne zalecenia żywieniowe, korzystne z punktu widzenia profilaktyki chorób cywilizacyjnych to ograniczenie dostarczania energii pochodzącej z tłuszczów ze zmianą struktury ich spożycia redukcja spożycia nasyconych kwasów tłuszczowych i izomerów trans z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ważne jest zwiększenie podaży warzyw i owoców, w tym warzyw strączkowych, pełnoziarnistych produktów zbożowych i orzechów. Istotne jest ograniczenie podaży cukrów prostych, słodyczy, napojów gazowanych. Słodycze nie są zbyt dobre dla zdrowej diety i należy je unikać, nie tylko w diecie dziecięcej. Należy również unikać napoi gazowanych, w tym gazowanej wody. Niezbyt zdrowe są również wody smakowe, które są bardzo przetworzone i posiadają wiele niezdrowych substancji. Najlepsze są wody źródlane, mineralne i zwykle niegazowane. Ważne jest by pić wodę, od dwóch litrów płynu na dobę. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo istotne dla zdrowia. Popularnie mówi się, że sól i cukier to biała śmierć i jest w tym sporo racji. Ważne jest by w zdrowej diecie ograniczyć spożywanie soli ze wszystkich możliwych źródeł.

Comments are closed.