Czy wiesz że

  • Jak uniknąć chorób serca?Jak uniknąć chorób serca?
    Zapełnione oddziały kardiologiczne powinny być przestrogą dla wielu z nas. Choroby układu krążenia są niestety plagą dzisiejszych czasów, a wpływa na nie bardzo wiele czynników. Do głównych z nich z …
  • Dieta i ruchDieta i ruch
    Każdy z nas powinien sam umieć odpowiednio zadbać o swój stan zdrowia. Jak to zrobić w dobie bieganiny, natłoku obowiązków i co za tym idzie zjadającego nas stresu? Odpowiedz jest …

Strony

Odpowiednie żywienie dbałością o zdrowie

Dbając o własne zdrowie istotne jest odpowiednie żywienie. Popularne zalecenia żywieniowe, korzystne z punktu widzenia profilaktyki chorób cywilizacyjnych to ograniczenie dostarczania energii pochodzącej z tłuszczów ze zmianą struktury ich spożycia redukcja spożycia nasyconych kwasów tłuszczowych i izomerów trans z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ważne jest zwiększenie podaży warzyw i owoców, w tym warzyw strączkowych, pełnoziarnistych produktów zbożowych i orzechów. Istotne jest ograniczenie podaży cukrów prostych, słodyczy, napojów gazowanych. Słodycze nie są zbyt dobre dla zdrowej diety i należy je unikać, nie tylko w diecie dziecięcej. Należy również unikać napoi gazowanych, w tym gazowanej wody. Niezbyt zdrowe są również wody smakowe, które są bardzo przetworzone i posiadają wiele niezdrowych substancji. Najlepsze są wody źródlane, mineralne i zwykle niegazowane. Ważne jest by pić wodę, od dwóch litrów płynu na dobę. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo istotne dla zdrowia. Popularnie mówi się, że sól i cukier to biała śmierć i jest w tym sporo racji. Ważne jest by w zdrowej diecie ograniczyć spożywanie soli ze wszystkich możliwych źródeł.

Comments are closed.