Czy wiesz że

  • Dietetyk to też lekarzDietetyk to też lekarz
    Ktoś kiedyś powiedział, że dobry dietetyk jest jak dobry lekarz. Człowiek bowiem często unikając lekarza, udaje się do dietetyka, mówiąc mu, jakie problemy ma (oczywiście zdrowotne). Dietetyk zatem musi rozpoznać …
  • Leczenie ran poznańLeczenie ran poznań
    Leczenie wszelkiego rodzaju ran. Rana, czyli przerwanie ciągłości naskórka i / oraz skóry właściwej (w zależności od głębokości) powstaje w wyniku działania czynników zewnętrznych. Mogą być spowodowane m.in. narzędziem, wysoką …

Strony

Odpowiednie żywienie dbałością o zdrowie

Dbając o własne zdrowie istotne jest odpowiednie żywienie. Popularne zalecenia żywieniowe, korzystne z punktu widzenia profilaktyki chorób cywilizacyjnych to ograniczenie dostarczania energii pochodzącej z tłuszczów ze zmianą struktury ich spożycia redukcja spożycia nasyconych kwasów tłuszczowych i izomerów trans z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ważne jest zwiększenie podaży warzyw i owoców, w tym warzyw strączkowych, pełnoziarnistych produktów zbożowych i orzechów. Istotne jest ograniczenie podaży cukrów prostych, słodyczy, napojów gazowanych. Słodycze nie są zbyt dobre dla zdrowej diety i należy je unikać, nie tylko w diecie dziecięcej. Należy również unikać napoi gazowanych, w tym gazowanej wody. Niezbyt zdrowe są również wody smakowe, które są bardzo przetworzone i posiadają wiele niezdrowych substancji. Najlepsze są wody źródlane, mineralne i zwykle niegazowane. Ważne jest by pić wodę, od dwóch litrów płynu na dobę. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo istotne dla zdrowia. Popularnie mówi się, że sól i cukier to biała śmierć i jest w tym sporo racji. Ważne jest by w zdrowej diecie ograniczyć spożywanie soli ze wszystkich możliwych źródeł.

Comments are closed.