Czy wiesz że

  • Dobre życie
    Nikt z nas nie zaprzeczy temu, że posiadanie udanego życia jest marzeniem wielu ludzi. Jednakże, bardzo często dochodzi do takich sytuacji, kiedy to ludzie najzwyczajniej w świecie nie zdają sobie …
  • Laktowegetarianizm
    Laktowegetarianizm różni się nieco od swojego podobnie brzmiącego rodzaju wegetarianizmu, a więc laktoowowegetarianizmu jedną istotną kwestią. W tym wypadku, oprócz wyłączenia z codziennej diety produktów mięsnych, niedopuszczalne są nawet jaja. …

Strony

Dieta na zimowe dni

Zima to czas, w którym nasz organizm potrzebuje często zwiększonej dawki energii. W tej porze roku powinna się także zmienić nieco nasza dieta. Możemy pozwolić sobie na spożywanie posiłków zawierających większą ilość kalorii. Bardzo zdrowym i smacznym jednocześnie rozwiązaniem są gorące zupy z dodatkiem warzyw i mięsa. Idealnie rozgrzeją nas one w mroźne dni i dodają energii na długi czas. Takie zimowe zupy można przygotować bardzo szybko na wywarze warzywnym lub mięsnym, dodając do niego na przykład zawierające dużą ilość białka ziarna fasoli czy też grochu. Poza tym nie powinniśmy zapominać o zdrowym i porządnym śniadaniu. Najlepiej skomponować je tak, by dostarczyć naszemu organizmowi wszystkie potrzebne składniki pokarmowe czyli białko, tłuszcze, cukry, witaminy i sole mineralne. Oczywiście prawidłowo skomponowany posiłek zawiera poszczególne składniki w takich ilościach, które są potrzebne w diecie. Nie można więc przesadzać z ilością tłuszczów i zapominać o węglowodanach złożonych lub produktach zawierających witaminy. Dieta ma wielki wpływ na nasze zdrowie, wygląd ciała oraz stan cery. Jedzmy więc zróżnicowane posiłki i dbajmy o ich właściwe zbilansowanie, nie tylko w zimowych miesiącach roku.

Comments are closed.