Czy wiesz że

  • Dbanie o zdrowie na co dzień
    Współcześnie żyjemy coraz dłużej, co przekłada się między innymi na znacznie większe ryzyko pojawiania się poważnych chorób, gdy zwłaszcza gdy już przekroczyliśmy wiek dojrzały. Z tego powodu coraz ważniejsze staje …
  • Dieta grejpfrutowa
    Będąc na tej diecie, oczywiście trzeba będzie jeść duże ilości grejpfruta. Jednak, to nie jedyny cytrus jaki jest tutaj zalecany. Należy wzbogacić swoją dietę o wszelkiego rodzaju owoce bogate w …

Strony

Dieta lekkostrawna

Kiedy Twój żołądek odmawia posłuszeństwa, lub też, po prostu, chcesz oczyścić swój organizm ze wszelkich toksyn i pozbyć się wzdęć, zgagi, czy też innych kłopotów żołądkowych. Sięgnąć z całą pewnością warto po dietę lekko strawną. Stosować ją można właściwie przez bardzo długi czas, a dla osób ze słabym żołądkiem powinna być stale w użyciu. A jakie są jej podstawy? Nie mamy tutaj specjalnego planu żywieniowego, czy też posiłków. Ważne są składniki, których używamy na co dzień – a jeść możemy tylko i wyłącznie to, co łagodne dla żołądka. W praktyce, oznacza to białe, pszenne pieczywo z małą zawartością błonnika, warzywa w postaci gotowanej – najlepiej przetarte i obrane ze skórki, a także duszone i gotowane mięso – najlepiej chude i delikatne. Do tego dołączyć możemy, co oczywiste, owoce – jednakże stawiać trzeba na te zawierające mało pektyny, a więc na przykład banany, jabłka, czy też maliny i truskawki. Poza tym, jeść możemy biały ryż, kaszę mannę i jęczmienną, gotowane ziemniaki, a także doprawiać potrawy łagodnymi przyprawami. Taka dieta nie jest ściśle odchudzającą, ale pozwala uzyskać uczucie lekkości w żołądku i dobre samopoczucie. Ponadto, osoby z nadwagą mogą na niej zrzucić nawet 1kg tygodniowo!

Comments are closed.