Czy wiesz że

  • Przenikanie srodkow znieczulajacychPrzenikanie srodkow znieczulajacych
    Środki miejscowo znieczulające ulegają w tkankach hydrolizie i w postaci wolnych zasad przenikają łatwo przez lipidową warstwę błony komórkowej. Pewną rolę w procesie blokowania przewodnictwa w dośrodkowych włóknach czuciowych odgrywają …
  • Zasady prawidłowego odżywania sięZasady prawidłowego odżywania się
    Zdrowe odżywianie się stanowi podstawę prawidłowego funkcjonowania każdego człowieka. Żeby zachować energie oraz witalność nasz organizm potrzebuje szeregu różnorodnych produktów. Poszczególne artykuły żywnościowe zawierają różnorodne zestawy mikroelementów, które w odpowiedni …

Strony

Dieta lekkostrawna

Kiedy Twój żołądek odmawia posłuszeństwa, lub też, po prostu, chcesz oczyścić swój organizm ze wszelkich toksyn i pozbyć się wzdęć, zgagi, czy też innych kłopotów żołądkowych. Sięgnąć z całą pewnością warto po dietę lekko strawną. Stosować ją można właściwie przez bardzo długi czas, a dla osób ze słabym żołądkiem powinna być stale w użyciu. A jakie są jej podstawy? Nie mamy tutaj specjalnego planu żywieniowego, czy też posiłków. Ważne są składniki, których używamy na co dzień – a jeść możemy tylko i wyłącznie to, co łagodne dla żołądka. W praktyce, oznacza to białe, pszenne pieczywo z małą zawartością błonnika, warzywa w postaci gotowanej – najlepiej przetarte i obrane ze skórki, a także duszone i gotowane mięso – najlepiej chude i delikatne. Do tego dołączyć możemy, co oczywiste, owoce – jednakże stawiać trzeba na te zawierające mało pektyny, a więc na przykład banany, jabłka, czy też maliny i truskawki. Poza tym, jeść możemy biały ryż, kaszę mannę i jęczmienną, gotowane ziemniaki, a także doprawiać potrawy łagodnymi przyprawami. Taka dieta nie jest ściśle odchudzającą, ale pozwala uzyskać uczucie lekkości w żołądku i dobre samopoczucie. Ponadto, osoby z nadwagą mogą na niej zrzucić nawet 1kg tygodniowo!

Comments are closed.