Czy wiesz że

  • Medycyna a leczenieMedycyna a leczenie
    Medycyna jest oczywiście bardzo ważną rzeczą dla wielu z nas dzisiaj. Jeżeli chce się skorzystać z możliwości, jakie ona oferuje wszystkim z nas, to będzie to możliwe bez najmniejszych problemów. …
  • Wchlanianie lekowWchlanianie lekow
    Przemiany metaboliczne środków miejscowo znieczulających, jak również ich zdolność wiązania się z białkami krwi lub tkanek, ma duże znaczenie zarówno z leczniczego, jak i toksykologicznego punktu widzenia. Niektóre z tych …

Strony

Dieta lekkostrawna

Kiedy Twój żołądek odmawia posłuszeństwa, lub też, po prostu, chcesz oczyścić swój organizm ze wszelkich toksyn i pozbyć się wzdęć, zgagi, czy też innych kłopotów żołądkowych. Sięgnąć z całą pewnością warto po dietę lekko strawną. Stosować ją można właściwie przez bardzo długi czas, a dla osób ze słabym żołądkiem powinna być stale w użyciu. A jakie są jej podstawy? Nie mamy tutaj specjalnego planu żywieniowego, czy też posiłków. Ważne są składniki, których używamy na co dzień – a jeść możemy tylko i wyłącznie to, co łagodne dla żołądka. W praktyce, oznacza to białe, pszenne pieczywo z małą zawartością błonnika, warzywa w postaci gotowanej – najlepiej przetarte i obrane ze skórki, a także duszone i gotowane mięso – najlepiej chude i delikatne. Do tego dołączyć możemy, co oczywiste, owoce – jednakże stawiać trzeba na te zawierające mało pektyny, a więc na przykład banany, jabłka, czy też maliny i truskawki. Poza tym, jeść możemy biały ryż, kaszę mannę i jęczmienną, gotowane ziemniaki, a także doprawiać potrawy łagodnymi przyprawami. Taka dieta nie jest ściśle odchudzającą, ale pozwala uzyskać uczucie lekkości w żołądku i dobre samopoczucie. Ponadto, osoby z nadwagą mogą na niej zrzucić nawet 1kg tygodniowo!

Comments are closed.