Czy wiesz że

  • Medycyna naturalnaMedycyna naturalna
    Czym jest dla nas medycyna naturalna? Na pewno jest to kwestia wykorzystywania naturalnych środków do leczenia. W tym niezbędne są zioła. Oczywiście niektóre zioła bardzo pomagają nam w niektórych schorzeniach. …
  • Niejedzenie słodyczyNiejedzenie słodyczy
    Jeśli chodzi o słodycze, są osoby, które ich nie jedzą, ponieważ nie lubią, niemniej jednak takowych jest naprawdę bardzo mało. Zazwyczaj bowiem za nimi przepadamy. W szczególności tak dzieje się …

Strony

Czy na pewno razowy?

Idąc do sklepu czy piekarni często zastanawiamy się, co wybrać: razowy chleb czy pszenną bułeczkę. Dietetycy dają jednoznaczną odpowiedź – chleb pełnoziarnisty. Taki też wiele osób wybiera. Warto jednak pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy, nie wszystkie chleby, które wyglądają na razowe, takie w rzeczywistości są. Wiele piekarni chcąc przyspieszyć proces wypiekania chleba sięga po karmel. Żeby zrobić prawdziwy chleb razowy, potrzeba przez kilka dni przygotowywać zakwas. Dopiero z niego można upiec prawdziwy pełnoziarnisty chleb o pięknym brązowym kolorze. Chcąc uzyskać ten sam efekt piekarze dodają do zwykłej mąki pszennej karmelu, który podczas pieczenia nadaj chlebowi podobny kolor. Wystarczy uzupełnić ciasto o odrobinę ziaren słonecznika lub dyni i otrzymujemy całkiem dobrą imitację. Przy tym karmel ma bardzo wysoki indeks glikemiczny, przez co szybko poczujemy się głodni. Nie powinniśmy się więc nabierać na podobne sztuczki. Łatwo jest przecież sprawdzić, czy chleb rzeczywiście został upieczony na zakwasie. Będzie on wilgotny w środku i przez dłuższy czas zachowa swoją świeżość. Jedząc taki chleb dostarczamy do organizmu potrzebny błonnik, który przyspiesza procesy przemiany materii w organizmie. Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu nie odczujemy tak szybko głodu po posiłku.

Comments are closed.