Czy wiesz że

  • Czy na pewno razowy?
    Idąc do sklepu czy piekarni często zastanawiamy się, co wybrać: razowy chleb czy pszenną bułeczkę. Dietetycy dają jednoznaczną odpowiedź – chleb pełnoziarnisty. Taki też wiele osób wybiera. Warto jednak pamiętać …
  • Co wskazuje na alergię pokarmową?
    Alergie pokarmowe dotyczą bardzo wielu osób. Cierpią zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci. Tak naprawdę uczulonym można być na wszystko. Warto wiedzieć, jak rozpoznać, że coś może wskazywać na to, …

Strony

Błonnik – ważny składnik diety

Jednym z najważniejszych składników pokarmowych, które wejść powinny w zakres naszej diety jest z całą pewnością błonnik. A to dlatego, że zawiera on całe mnóstwo cennych witamin oraz mikroelementów, a przede wszystkim, znacząco ułatwia trawienie oraz inne procesy gastryczne. Dlatego tez, duża zawartość błonnika polecana jest niemal w każdej diecie, o jakiej w praktyce działania pomyślimy – począwszy od diet odchudzających, które z błonnikiem idą znacznie szybciej, aż po diety dla osób starszych, czy też dzieci. Jak jednak zapewnić sobie odpowiednią ilość błonnika i co zrobić, by osiągnąć pełen sukces w działaniach na tym polu? Przede wszystkim, warto sięgnąć po wszelkiego rodzaju produkty wielozbożowe, oraz pełnoziarniste, które błonnika mają od groma. Warto również zrezygnować z obierania owoców, ponieważ wiele błonnika znajdziemy w ich skórkach naprawdę wiele. A jeśli zależy nam na naprawdę dużej ilości błonnika, bo chcemy dobrze trawić, to warto sięgać również po otręby i inne tego typu rozwiązania, aby osiągnąć pełen sukces w działaniach bez większego problemu. A że możliwości ku temu jest sporo, to z całą pewnością warto poświęcić swój czas, by znaleźć najlepszą formę dostarczenia sobie do diety tego ważnego składnika.

Comments are closed.